niedziela, 26 maja 2013

Jak uszyć najprostszą spódnicę na świecie?

Dzisiejszy wpis przygotowałam z myślą o osobach, które chcą zacząć szyć, a jednak ciągle jest jakieś "ale", które je od tego pierwszego kroku oddala. Wiem, że trudno jest znaleźć coś naprawdę prostego do uszycia, dlatego mam nadzieję, że skorzystacie z mojej propozycji. Nie ma się czego bać, a od czegoś przecież trzeba zacząć :)
Więc śmiało, dość  wymówek! To jest najłatwiejsza spódnica na świecie i koniec kropka!

Potrzebne:
-kawałek materiału 45cm x 130cm. Oczywiście może być dłuższy, spódnica będzie wtedy bardziej zmarszczona.
-gumka (długość zależna od Twojego obwodu w pasie)
-nożyce
-igła i nitka
-przyda się także maszyna do szycia :) jeśli jej nie masz szyj ręcznie


1. Jeśli masz maszynę, obszyj materiał zygzakiem, dzięki temu nie będzie się strzępił. Ja brzegi obszyłam na overlocku.


  2. Rozłóż materiał i gumę na podłodze. Zaznacz ich środek, dzięki temu będziesz wiedziała, jak bardzo naciągnąć gumę podczas szycia.



3.  Naciągnij gumę i przyfastryguj.


4. Jeżeli masz większą wprawę w szyciu od razu możesz przyszyć gumę na maszynie (lub ręcznie, ale dość gęstym ściegiem).



5. Wywróć spódnicę na drugą stronę i zszyj ze sobą dwa brzegi.


6. Podłóż spódnicę. Jeśli pominęłaś pierwszy punkt, postaraj się podłożyć ją dwa razy i dopiero przeszyć.



Tak wyglądam w spódnicy




Bransoletka jak zawsze od mojej koleżanki Anety- Ad-art



 Drogie Mamy! Dziś jest Wasze święto, więc życzę Wam samych cudowności i wiele uśmiechu na co dzień!

95 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. To super, że Ci się podoba :))

      Usuń
    2. Witaj. Dopiero mam zamiar spróbować szyć. Poczyniłam już nawet kroki;) kupiłam materiał;) Tylko mam pytanie. Materiał, który kupiłam jest pikowany raczej nie za gruby czy ta rzekomo prosta w uszyciu sukienka i mój materiał będą pasować do siebie?

      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Moim zdaniem pikowany materiał bardziej będzie pasował do spódnicy z koła (kiedyś pokazałam na blogu jak taką uszyć)

      Usuń
  2. Takim samym sposobem uszyłam tydzień temu spódnicę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że to najprostszy sposób na spódnicę?

      Usuń
    2. Kurcze, chyba spróbuję, ale dopiero latem gdy będę mogła wszystkie szkolne graty na amen zrzucić z biurka.. :D

      Usuń
  3. Za ten typ spódnic muszę się w końcu zabrać - ciągle boję się w ten sposób przyszywać gumki - wolę zrobić tunelik na nią.
    Świetnie wyglądasz i masz cudne zdjęcia - takie słoneczne i radosne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, a zdjęcia były zrobione w 10 min bo bardzo nam się spieszyło :) Jeśli chodzi o spódnicę z tunelem na gumkę to też wygląda super i łatwo się szyje! Wczoraj tym sposobem uszyłam sobie maxi spódnicę

      Usuń
    2. Czy maxi szyłaś też po prostu z prostokąta?
      I jeszcze jedno pytanie - jaka jest według Ciebie minimalna szerokość gumki, która wszyta w sposób jaki proponujesz będzie ładnie wyglądać?

      Usuń
    3. tak, z prostokąta, ale gumka w niej jest w tunelu. Myślę, że w takiej spódnicy, najładniej wygląda gumka o szerokości co najmniej 2 cm

      Usuń
  4. Ładna i prosta spódnica,doskonale pasuje do twojego sweterka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, a bluzkę znalazłam w ciuchlandzie (1zł :)))

      Usuń
  5. śliczna. Ja chyba się wreszcie wezmę i kilka takich uszyję, by nie wydawać kasy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no jasne, śmiało szyj :)

      Usuń
    2. mam nadzieję, że się uda. A skąd bierzesz materiały do szycia?

      Usuń
    3. Głównie z ciuchlandu lub allegro

      Usuń
  6. E tam ładnemu we wszystkim ładnie :)

    Będę musiała przejść się po lumpeksach i poszukać materiału :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukaj :) nie ma to jak materiał za grosze !

      Usuń
    2. Ha, ja dokładnie o tym samym pomyślałam- żeby jakiś fajny materiał, i najlepiej choćby z jednej strony obszyty (bo nie mam maszyny) utrafić ;)

      Usuń
  7. Taka prosta a taka ładna - świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. A wiesz, że między 9 a 12 czerwca będę we Wrocławiu i idziesz ze mną na kawę :)))

      Usuń
    2. Ojej, jaka szkoda że mnie wtedy nie ma :/ smacznej kawy Wam życzę :) spódnica śliczna :)

      Usuń
    3. Dominika: Bardzo chętnie! Ale super! Wyślę Ci namiary na maila to dogadamy szczegóły.
      Ula: Jakby tylko zmieniły się Twoje plany to daj znać, umówimy się (oby się zmieniły! :))

      Usuń
  8. Zaraz zabieram się za szycie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że kogoś zachęciłam!

      Usuń
  9. Najbardziej to ci zazdroszczę Overlock'a, a spódnica faktycznie prosta i ładna. W sklepie za taką trzeba zapłacić najbiedniej 50 zł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci szczerze, że sama sobie zazdroszczę bo tak długo o nim marzyłam i zbierałam na niego pieniądze, że aż mi trudno uwierzyć, że go mam :)

      Usuń
    2. To zaczynam szukać odpowiedniej maszyny dla mnie:))

      Usuń
  10. Fajnie :)

    http://badzprozna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Druga część pierwszego zdania doskonale odzwierciedla moje chęci:)
    Chciałabym nauczyć się szyć, ale na chceniu mi pozostaje :C
    Śliczna sukienka:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oho! To już wiem, co szyjemy w najbliższym czasie! :) Dzięki za prosty i zrozumiały tutorial! :)

    Pozdrawiam :)
    http://alicepodrugiejstronielustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Super spódnica:) Prosto ją uszyć a efekt jest świetny:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. cudowna, mi się podobają z szerszą gumą, ale z tą też ok wygląda :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi też :), ale chciałam zrobić z tego co miałam w domu, a ostatnio kupiłam bardzo dużo takiej gumy

      Usuń
  15. cud miód malina! dzięki za tutka :) akurat nastrajam się psychicznie do uszycia jakiejś spódnicy :p ściskam i dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za tą spódniczkę w takim razie :)

      Usuń
  16. Szybko , prosto i przede wszystkim ładnie :)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  17. U Ciebie wygląda to mega łatwo, ale jakbym się sama za to zabrała to pewnie nic by z tego nie wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super tutorial, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. krótko i na temat:) Na pewno znajdzie się sporo osób które za Twoją inspiracją zaczną szyć:)
    Dobra robota:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja od takich zaczynałam :) Na prawdę ładna i prosta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego mam nadzieję, że ktoś zacznie szyć po tym poście :)

      Usuń
  21. spódnica dodała Ci skrzydeł bo na jednym ze zdjęć "latasz" nad ziemią :P

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo piękna :)
    Spróbuję zrobić ale pewnie nic z tego nie wyjdzie gdyż nie umiem szyć maszyną.
    No i najpierw muszę znaleźć odpowiedni materiał i gumkę.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ze spódnic, które sobie uszyłam większość z nich zrobiłam właśnie w ten sposób;) Uwielbiam spódnice na gumce!
    F.

    OdpowiedzUsuń
  24. super pomysł :) szybko i sprawnie :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Szybko i jakże prosto!!! jak tylko urodzę i dojdę troszkę do siebie sprawię sobie takich kilka:):)

    OdpowiedzUsuń
  26. Hmmm.. bylam pewna ze komentowalam. Super tutorial.. szkoda ze to totalnie nie moj fason.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możliwe, że komentarz się nie zamieścił. Fason faktycznie nie jest dla każdego

      Usuń
  27. sliczna! ja nieststy nawet najprostszej nie umiem :(

    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a może spróbuj uszyć, nie powinnaś mieć problemu :)

      Usuń
  28. gratuluje talentu ! Spódnica wyszła Ci rewelacyjnie :)

    wpadnij do mnie .

    OdpowiedzUsuń
  29. Wyciągam szmatki i zabieram się za szycie:)! Rewelacyjny tutek:)! Nie wiem, czy mam akurat gumkę odpowiedniej szerokości, ale spróbuję na tej, którą dysponuję:). Się pochwalę :P.

    OdpowiedzUsuń
  30. Dobrze wiedzieć i być zagonionym do spróbowania :)
    teraz nie mogę już wynajdować wymówek :(
    dziękuję bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam Twoje posty i Twoje dzieła! oglądam Cię od pewnego czasu i nie mogłam się oprzeć, żeby dać Ci wyróżnienie. Wiem, że to bardziej dotyczy nowych blogów, ale cóż...jesteś tak świetna, że zasługujesz na wszystkie wyróżnienia świata. W wolnej chwili zapraszam po wyróżnienie do mnie: http://szycieupiekszazycie.blogspot.com/2013/05/lubie-takie-chwile.html. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  32. Może kiedyś spotkanie "w realu", bo też mieszkam w Krakowie?:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zapraszam 22 czerwca do "Ulicy Krokodyli" na ul. Szerokiej w Krakowie (od godziny 12) To będzie spotkanie szyciowe ale tym razem bez szycia :)

      Usuń
    2. Oj...wtedy idę na wesele:-( ale nastepnym razem jak najbardziej! dzięki wielkie! i do kolejnego...komentarza;-)

      Usuń
  33. Spódnica śliczna! ja dopiero się oswajam se swoją maszyną i jakoś średnio mi to idzie... Alę tę spódnicę kiedyś na pewno uszyję! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Spódnic w szafie nigdy zbyt wiele, każda się przyda, zawsze to powtarzam. Dzięki własnie takim prostym w uszyciu można mieć ich jeszcze więcej :D

    Mam jeszcze pytanie dotyczące togo spotkania szyciowego bez szycia...czy osoby bardzo początkujące też mogą się dołączyć?

    OdpowiedzUsuń
  35. Proste a ładne. Dobry instruktarz i zachęta dla poczatkujących

    OdpowiedzUsuń
  36. Jest prosta, ale nie mam maszyny i zastanawiam się jakby to ręcznie wyglądało!:D

    OdpowiedzUsuń
  37. Wielbię Twe posty! Tak perfekcyjnie szyjesz, nigdy nie mogę wyjść z podziwu. Aż Ciebie musiałem na swoim blogu nominować. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Swietna instrukcja, to idealna spódnica dla początkujących! Ostatnio wszywając gumę tak ją naciągałam podczas szycia, że mi prawie maszyna spadła ze stołu :D Dzisiaj nabyłam materiał i jutro szyję kolejną chiffon maxi skirt :D
    Domi, nie chcesz się pozbyć lidlowej maszyny? Muszę nabyć coś nowego, bo od mojego łucznika ogłuchnę :D Gdybyś widziała, słyszała, że ktoś ma silverkę na zbyciu daj znać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. swojej nie oddam nikomu :) podobno jesienią będą znowu w sprzedaży

      Usuń
  39. Rzeczywiscie z opisu banalna w uszyciu. kutro chyba sprubuje

    OdpowiedzUsuń
  40. http://www.kizi-mizi.blogspot.com/ hmmm luknij mój post o spódniczce różowej.. niby to samo, a jednak inaczej xD, czemu moja nie jest rozkloszowana? naciągałaś gumkę przy szyciu i stąd te ładne marszczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby uzyskać efekt rozkloszowania, trzeba gumę naciągnąć. Najlepiej ją sobie przyfastrygować i dopiero przeszyć. Im bardziej naciągnięta tym bardziej rozkloszowana będzie spódnica. Faktycznie Twoja wygląda zupełnie inaczej, jak tulipan.

      Usuń
  41. Super, a ja chciałam spytać czy w zwykłej maszynie da się włączyć taki ścieg jeśli chodzi o obrzucanie, ten bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  42. super!!!!!!!!!! jesteś genialna

    OdpowiedzUsuń
  43. Jestem zupelnie poczatkujaca. Wczoraj pozyczylam maszyne od kolezanki :)) zastanawiam sie, czy taka spodniczke udaloby sie uszyc z grubszego materialu? Troche sztywniejszego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że najlepiej będzie wyglądała spódnica uszyta z lekkiego lub średnio grubego materiału. Sztywna tkanina może nie zmarszczyć się ładnie w pasie, ale jeśli materiał który masz nadaje się na odzież to bym zaryzykowała. Uszycie spódnicy nie zajmie dużo czasu, najwyżej będziesz miała dodatkową lekcję szycia :). Sztywny materiał nadaje się idealnie na taką spódnicę http://o-rety.blogspot.com/2013/09/jak-uszyc-rozkloszowana-spodnice-z.html

      Usuń
  44. ohh...ta jest przesliczna...ale nie wiem czy sobie poradze z wszyciem zamka...czyzamek mozna wszyc recznie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no można, ale lepiej na maszynie. Co jak co, ale suwak musi być wszyty porządnie, żeby szew nie puścił w trakcie siadania :)

      Usuń
  45. super sposób a ja bym dla dziecka chciała ale nie mam maszyny ............

    OdpowiedzUsuń
  46. Z jakiej tkaniny uszyta jest spódniczka? Dopiero zaczynam moją przygodę z szyciem (na razie "obszywam" dziecko w kocyki i podusie :-) ) i chciałabym uszyć sobie taką spódniczkę z szyfonu. Nada się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ze zwykłej bawełny. Szyfon jest bardzo trudną tkaniną, będziesz mieć problem z jego szyciem

      Usuń
  47. A czy może być dzianina dresowa? Chciałabym, żeby tkanina się nie gniotła zbytnio.

    OdpowiedzUsuń
  48. Dlaczego bok, do którego przyszywasz gumkę ma aż 130 cm.? Czy taka szerokość zapewnia odpowiednie marszczenie na górze? Jaka jest minimalna szerokość materiału do takiej spódnicy, żeby można było ją swobodnie zakładać?

    OdpowiedzUsuń